כוחות קרקע רוסיים פלשו ל'חרקוב' – השנייה בגדולה באוקראינה

שלמה ריזל No Comments on כוחות קרקע רוסיים פלשו ל'חרקוב' – השנייה בגדולה באוקראינה

במקביל, במסגרת החרפת העיצומים הכלכליים על רוסיה, ארצות הברית ובעלות בריתה הגיעו להסכמה על ניתוק של הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט' | עדכונים שוטפים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה באוקראינה: כוחות קרקע רוסיים פלשו הלילה (מוצאי שבת) למרכז העיר 'חרקוב', השנייה בגודלה במדינה. קרבות עזים במרכז העיר. בתוך כך, במסגרת החרפת העיצומים הכלכליים על רוסיה, ארצות הברית ובעלות בריתה הגיעו להסכמה על ניתוק של הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט'.

במהלך הלילה דווח על בניין מגורים בן תשע קומות בחרקוב שבמזרח אוקראינה שנפגע מ"ארטילריה של הצבא הרוסי". כתוצאה מכך – אישה אחת ששהתה בבניין נהרגה וכ-80 בני אדם חולצו מהמקום. נזק רב נגרם לבנין.

בנוסף, צינור גז התפוצץ הלילה בחרקוב. התושבים הונחו לסגור את חלונותיהם בבד לח, מחשש לזיהום. עוד דווח על, פיצוצים עזים שנשמעו, מערבית לקייב. מהדיווח עולה, כי מאגר נפט בבסיס חיל האוויר, כשלושים קילומטרים מקייב, עלה באש.

נציבות זכויות האדם של האו"ם דיווחה הלילה כי מתחילת המלחמה באוקראינה נפגעו לפחות כ-240 מההתקפות, בהם 64 הרוגים. עוד ציינו באו"ם, כי מאות אזרחים נותרו לפי שעה ללא גישה למים ולחשמל. בתוך כך, בכירים אמריקנים טענו בריאיון לרשת CNN כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה נתקלת בהתנגדות נוקשה מהצפוי, מצד הצבא האוקראיני.

ראש ממשלת אוקראינה, אמר הלילה כי מדינתו "אסירת תודה" על ההחלטה לשתק את הנכסים של הבנק המרכזי של רוסיה ולנתק את רוסיה ממערכת העברת הכספים העולמית.

הקבינט המדיני בטחוני בירושלים צפוי להתכנס היום אחר הצהרים, לדון בלחימה באוקראינה. השרים יקבלו סקירה ממשרד החוץ על הפעילות שנעשית לחילוץ הישראלים מאוקראינה, על ההשלכות הצפויות של המלחמה ועל הפעילות המיוחסת של צה"ל בסוריה.

דו"ח מודיעיני של משרד ההגנה הבריטי, שמתפרסם הבוקר טוען כי הכוחות הרוסיים הגבילו את הגישה למספר תוכנות ברשתות חברתיות, זאת כדי שרוסיה תוכל להסתיר פרטים מהמלחמה באוקראינה מאזרחים רוסים. בדו"ח נכתב, כי הכוחות הרוסיים סובלים מאבדות, ומספר גדול של חיילים רוסים נלקחו בשבי על ידי הצבא האוקראיני.

אתמול פרסם הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי סרטון בו הכחיש דיווחים שהופצו לפיהם הצבא הניח את נשקו. זלנסקי קרא לציבור שלא להאמין ל'פייק ניוז' ועודד את העם האוקראיני. "אני כאן, אנחנו לא מניחים את הנשק. נגן על המדינה שלנו, כי הנשק שלנו הוא האמת והאמת שלנו היא שזו הארץ שלנו, המדינה שלנו ואנחנו נגן על כל זה".

כזכור, כבר ביום שישי נכנסו כוחות קרקע רוסיים לפאתי קייב אך נכון לעכשיו טרם הגיעו הטנקים למרכז העיר, כאשר הסיבות לכך הן המתנה של הכוחות לתגבורת וכן ההיתקלות במאבק הירואי של הצבא והאזרחים האוקראינים.

יומן המלחמה: כל העדכונים מסביב לשעון

9:43 – ‏דובר הקרמלין פסקוב טוען כי משלחת רוסית הגיעה לבלארוס במטרה לקיים שיחות עם נציגים אוקראינים מקייב.

9:39 – טיל ששוגר על ידי צבא רוסיה פגע באופן ישיר במבנה מגורים אזרחי בלב שכונת טרוישצ'ינה בצפון-מזרח קייב. אין נפגעים.

9:23 – צבא רוסיה תקף והפיל מטוס קרב של חיל האוויר האוקראיני בסמוך לבירה קייב. ארבעה טייסים בצבא אוקראינה נהרגו

9:10 – חילופי אש עזים בין צבא רוסיה לכוחות צבא אוקראינה בעיר ׳בוצה׳ בפאתי קייב.

8:55 – כוחות צבא רוסיה סופגים אש בכניסה לעיר ׳חרקוב׳, ככל הנראה מדובר בירי של תושבי העיר שנחלצים לעזרת הצבא האוקראיני ומשתתפים בלחימה.

8:47 – באוקראינה מדווחים כי לאחר חילופי אש כבדים בדרום המדינה – העיר ״נובה קחובקה״ במחוז ׳חרסון׳, נפלה לידי כוחות צבא רוסיה.

לדברי ראש העיר – ״כוחות צבא רוסים הסירו את דגלי אוקראינה מן הבניינים הממשלתיים ברחבי העיר.״

8:22 – אזעקה הופעלה ב'קייב' עקב תקיפה נרחבת של חיל האוויר הרוסי ברחבי העיר.

8:15 – משרד הביטחון הרוסי עדכן כי "גדוד 302 של צבא אוקראינה הניח את נשקו ונכנע לכוחותינו בכניסה לעיר ׳חרקוב׳, 471 חיילים אוקראינים נלקחו בשבי". בכירים בצבא אוקראינה הכחישו את הדיווח.

8:08 – משרד הפנים באוקראינה אישר כי "הצבא הרוסי נכנס בכוחות גדולים לעומק חרקוב". חילופי אש מתנהלים בין כוחות צבא אוקראינה לכוחות צבא רוסיה במרכז העיר חרקוב בצפון-מזרח המדינה.

7:24 – חברות הטכנולוגיה 'אינטל' ו-AMD מפסיקות לספק לרוסיה שבבים אלקטרוניים.

4:35 – כוחות צבא רוסיה תוקפים באמצעות ארטילריה בעיר הנמל ׳חרסון׳ – בדרום אוקראינה. פיצוצים עזים וירי נשמעים ברחבי העיר.

3:49 – משרד התחבורה הגרמני הודיע כי גרמניה תסגור את המרחב האווירי שלה לכלל ׳חברות התעופה׳ הרוסיות.

3:18 – חילופי אש מתנהלים בין כוחות צבא רוסיה לכוחות צבא אוקראינה בשכונת ׳ניבקי׳ במרכז הבירה, קייב. ירי נק״ל נשמע ברחבי העיר.

2:50 – מטה הגיוס הכללי באוקראינה עדכן כי "37,000 חיילי מילואים גויסו והצטרפו אל כוחות צבא אוקראינה בשטח – מתחילת המלחמה ועד לשעה זו".

2:05 – ‏מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי עדכ כי "צבא אוקראינה שולט באופן מוחלט על כלל המחוזות במדינה, אף עיר לא נפלה בידי צבא רוסיה".

1:20 – צבא רוסיה שיגר מספר טילים בליסטיים לעבר מרכז העיר ״וסילקוב״, דרומית-מערבית לבירת אוקראינה, קייב. אחד מהם פגע בצורה ישירה במתקן לאחסון נפט, לא ידוע על נפגעים במקום.

1:07 – כוחות אוויריים וקרקעיים של צבא רוסיה תקפו ברחבי העיר ׳חרקוב׳, בצפון-מזרח אוקראינה. תושבי העיר סיפרו לתקשורת המקומית כי מדובר במתקפה הרוסית הכי עוצמתית מאז החלה המלחמה.

00:49 – חילופי אש עזים מתנהלים בין צבא רוסיה לכוחות צבא אוקראינה ברובע ׳סולומנסקי׳ בצפון הבירה, קייב.

00:11 – באיחוד האירופי הגיעו להסכמה על ניתוקה של רוסיה ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט'

00:00 – תושבי קייב התבקשו להתפנות במיידי למרחב המוגן הקרוב אליהם – בעקבות צפי לתקיפות אוויריות נרחבות של חיל האוויר הרוסי בעיר.

23:20 – קבוצת ההאקרים 'אנונימוס' הודיעה על השבתת אתר הקרמלין ועל פריצת הטלוויזיה הרוסית.

22:03 – צבא אוקראינה בהודעה: מגומד טושאייב, מנהיג הגדוד הממונע 141 של משמרות קדירוב (הצ'צ'נים), נהרג.



0 תגובות